Sunday, March 15, 2009

FUU - harini dalam sejarah

Sabtu,14/3/2009.

aku, mei na & hazira pegi library utk discuss psl mock trial.disebabkan harini adalah hari sabtu, so library bukak dari pukul 10 pagi - 5 petang jer. about 15minutes before 5 pm, kitorang plan nk blk, coz library dh nk tutup. tapi sebab mse tu hujan lebat + kilat + ribut + angin yang kuat, kitorg tak jadi balik & decide utk stay kat library dulu, sementara hujan reda. kitorang dah klua dari library (sampai kat pintu masu). tapi masuk balik, & pegi toilet jap. 5 minit kemudian, bila kitorang klua dari library..OMG?? banjir?? yer, banjir kat depan library. how come cpt sgt nih? tadi mase klua, tak banjir lagi. dalam 5 minit jer air boleh naik cepat camni.

tiba2 (mase petir kuat) loceng kebakaran bunyi, & ade asap klua dari bilik sebelah library. ape ntah bilik tu,y g ade tanda amaran. cpt2 la aku klua dari library & bagitau orang2 kat dalam library pasal tu. yerlah, risau gak kalo ade something happen nanti.

dah klua dari library, sempat lagi kawan2 aku (termasuk aku sekali) ambik gambar banjir tu.bukan setakat gambar, video pun ade.hehe~

then, kitorang balik. tapi mase kitorg nk balik & turun dari fakulti (Fakulti Undang-undang - FUU),,,alamak,,ade pokok tumbang lak kat tgh jalan. jalan tu adalah satu2nya jalan utk klua dari fakulti kitorang. adOii..terpaksa la patah blk ke fuu. stuck kjap kat fac. mase kitorang smpai kat fac, dh tak banjir dh. yerlah, kn area bukit. camane air nk bertakung. hujan pun dh renyai2 je.

dalam pukul 5.45 petang,kitorg turun balik ke tempat pkok tumbang, coz pokok tu akan di alihkan. konon2 nk tgk lah & taknak lepaskan peluang jer. mase tu ade ade pakcik2 librarian, student,& keselamatan gotong-royong potong pokok tu ngn kapak. then, jentolak dari construction site kat FTSM tolak pokok tu. so, dpt la kitorang balik.

ni lah pengalaman pertama aku sepanjang hampir 4 tahun kat fuu. cam pelik gak, camane boleh banjir. fac tu kan atas bukit. maybe hujan lebat sangat kot.

kesimpulannya; macam tragedi.tapi masing2 macam excited plak.siap ambik gmba & record video lg.aku takde la rase takot,tp ade la rse cemas bile ade asap klua dari bilik tu.ni la pengalaman yang paling..ape ek..pelik kot.pengalaman yg tak pernah aku (dan mungkin jgak smua org) alami sepanjang hampir 4 tahun kat FUU nih.huhuu~~



















[aku dah upload video kat Facebook. malas lah nak upload kat sini. lambat.]

No comments: