Tuesday, March 24, 2009

the other side of me - even prettier?

semalam ade kawan aku cakap something kat aku, yang mane aku dah tau dah pasal tu. mase tengah borak pasal mock, tiba2 dia cakap (lebih kurang la ni) ; i ade something nak tanye, but a bit sensitive. why u pakai tudung, but dalam gambar u tak pakai tudung?

okay, soalan ni agak confuse bagi sape2 yang tak tau kisah sebenar. actually gambar yang di maksudkan tu adalah gambar dalam Facebook. dan pakai tudung yang dimaksudkan tu adalah - aku pakai tudung mase pegi kelas. maybe kawan aku tu tak pernah tengok aku free hair in real life (maksud aku, bukan dalam gambar je). thats why he's a bit weird bila dia tengok gambar aku kat Facebook.

kawan aku ni baru jer add aku kat Facebook, dan memang kebanyakan kawan2 sekelas aku baru terjumpa dan add Facebook aku. sebelum ni aku malas sangat nak melayan Facebook, dan bila kawan2 tanye aku ade tak Facebook, aku jawab jer takde. huhuu~ jahat sket aku nih.

tapi sekarang, okay lah, aku give up dari sembunyikan Facebook aku dari kawan2. so, bagi kawan2 yang tak tau macam mana kehidupan or diri aku di luar kelas, mungkin agak hairan dan tak sangka macam tu lah aku kat luar. coz bile datang kelas, aku cam agak sopan (dan juga selekeh). bile outing, ade different sket. so what? aku tak kesah lah ape orang nak cakap. bukannye aku ade menyusahkan sape2. takde kan?

tapi kan, bukannye aku tak pernah free hair mase datang fac. cuma mase tu takde klas, & aku just pegi library jer. seingat aku lah, cuma sekali jer aku datang klas tak pakai tudung.

ok, berbalik kepada soalan kawan aku tadi. soalan tu dah pernah di tanya oleh orang lain. aku macam...emm..macam mane nak jawab nih.

aku tanye dia balik ; nape,ade masalah ke?

tapi aku bukannye tanye cam nak marah, ade nada bergurau gak la. coz dah biasa dah gila2 ngan dia.

then aku explain la kat dia, yang aku memang tak pakai tudung kalo klua. datang kelas pakai la tudung. dan bukan setakat gambar dalam Facebook jer.

dia cakap, bagi dia, aku lg prettier kalo make up & tak pakai tudung.

aku cam nak tergelak, aku cakap; i know. (cheh,belagak sket)

hahahahhhh~~~ :D

aku rase semua orang pun setuju ngan ape yang kawan aku cakap ni. seriously, memang aku betul2 lain kalo pakai tudung + tak mekap dengan tak pakai tudung + mekap (bukan la aku cakap yang aku ni cantik. sumpah, aku tak rase camtu pun. cuma lain sket la). sampaikan ade yang tak cam aku.

thats the other side of me. & bukannye aku sorang jer yang macam ni dalam kelas aku. tak pelik la kan.

kawan aku yang tanye soalan tadi, mase dia mula2 add aku kat Facebook, dia cakap rambut aku kena cat. dia cakap camtu sebab rambut aku kaler2. gile. ade ke patot? hah~


.

No comments: