Friday, March 13, 2009

perasaan confuse melanda diri.

ok,ni entri yang ke-TIGA untuk harini.agak rindu pada blog.hehee~

sebenarnya aku rase sangat confuse harini.confuse untuk buat keputusan pasal annual dinner.

antara pegi VS. tak pegi.

aku dah bayar deposit dua,tiga miggu lepas.harini hari last untuk bayar baki bayaran dinner.tapi aku rase cam tak boleh pegi.dah beberapa hari dah aku confuse.tapi harini yang paling confuse kot.coz kne buat keputusan harini.

kalo aku tak jadi pegi,kira burn la duit deposit tu.tak boleh claim balik.RM25.mungkin bagi sesetengah orang,bukanlah amaun yang banyak.tapi bagi student macam aku,amaun tu sangat bernilai.sayang gak.tapi kalo dah tak boleh dielakkan,nak buat camane.terpaksa lah.

kenape aku tak jadi pegi?ade lah sebabnye.sebab peribadi & memang tak boleh dielakkan.sebab krisis sebelum ni ke?yer,memang sebelum ni ade krisis.krisis yang membuatkan aku rase nak muntah tengok si muka HIPOKRIT,yang juga merupakan pelakon terbaek (sebab dia memang pandai berlakon dan menambah2 perisa pada cerita yang ingin disampaikan kepada orang lain).

krisis memang di akui.dan aku akui juga,krisis tu telah membuatkan aku jadi hilang mood pada dinner.tapi tu bukan lah sebab utama aku tak jadi pegi dinner tu.bukan tak nak pegi,& bukan
sengaja taknak pegi.tapi memang tak boleh pegi.

tadi kat meja pendaftaran dinner,ade borak2 sket ngan zafirah.dia tanye aku,nape tak jadi pegi,coz dia cakap nak tengok baju rekaan aku untuk dinner kali ni.dia cakap; "kau kan suke bergaya". aku cakap (secara bergurau); "hotak kau" (dalam loghat kelantan).

mase second year dulu,aku buat (design & jahit) sendiri baju untuk dinner.adOii..agak malu jugak lah bila orang tau pasal tu.kalo boleh,aku taknak sape2 tau.malu kot,sebab takot nnti ade yang cuba belek2 baju aku tu.yerlah,aku ni bukannye pandai sangat jahit baju.cincai2 boleh la,setakat nak pakai untuk diri sendiri.

actually aku ade gak la minat design & jahit baju.aku tak pernah lak belajar pasal tu sebelum ni.tapi mungkin sebab selalu tengok arwah mak aku jahit baju (baju kurung,kebaya etc),tu yang tau sket2.aku perhatikan & cuba buat sendiri.mula2 aku cuba jahit baju kurung jer.mase tu,arwah mak aku macam tak berapa nak kasi aku potong kain baju kurung tu,coz takot aku silap potong.tapi akhirnye jadi gak aku buat,walaupun tak sesempurna mane.hehe~

adOii..panjang plak aku merepek pasal jahit baju nih.crite pasal annual dinner blom abes lagi nih.

mase kat meja pendaftran tadi junior yang jaga meja tu cakap kaunter tutup pukul5.aku ade kelas pukul4.so aku pikir;takpela.aku relax dulu.dalam pukul5 japlg aku datang balik kaunter ni & buat langkah yang sepatutnye; sama ada cancel & confirm (bayar baki RM40).tapi mase rehat (lebih kurang 5.15ptg), aku klua jer dari dewan kuliah,budak2 tu dah takde.kaunter dah ditutup.eh,camane nih??

dah la tengah confuse nih.
.

No comments: