Saturday, October 22, 2011

Smartphone yang dah tak berbaloi untuk dibeli | Bila orang nak belikan smartphone, adakah korang akan tolak?


Aku bukannya expert sangat pasal smartphone nih. Henpon aku pun henpon cabuk jer, yang dah hampir 3 tahun aku pakai. Sekarang phone tu dah sengal2 ubi. Selalu hang, ter-off sendiri. Kadang2 tengah on the phone, tengah berborak ngan orang kat phone tu, tetiba jer boleh ter-off. Cess~


Kena pulak time tu tengah urgent @ emergency. Memang menyirap jer. Rasa macam nak campak jer henpon tu dalam longkang. Sabor sabor~


Dua hari lepas Encik Tunang telah baik hatinya meng-offer-kan diri untuk beli Blackberry. Hamboihh~ kemain ek. Maybe dia kesiankan tunang dia yang dari dulu asyik merungut pasal henpon buruk tu. Maybe sebab dulu aku ada cakap nak beli Blackberry. Tapi sampai sekarang tak beli2. Yerlah, kalo beli, lari lah budget untuk benda lain. -.-'


Tapi takpe la. Maybe bukan sekarang untuk beli Blackberry tu. Lain kali jer lah yer Encik Tunang. Baik hati tak aku? Bertuah tak Encik Tunang dapat tunang macam aku? Kahkahh~ tak boleh blah. 


Okay, back to our main topic.


Ni senarai smart phone yang disenaraikan sebagai popular, tapi dah tak berbaloi untuk dibeli.





Motorola Droid X2





BlackBerry Curve 9350/9360/9370




HTC EVO 4G





Palm Pre 2




Motorola Titanium





HTC Surround





Samsung Galaxy S





Nak tau kenapa tak berbaloi, KLIK KAT SINI.


Kepada yang memang pakai smartphone2 nih, no offense okay.  Ni aku ambik kat Yahoo News jer. Dan untuk panduan aku yang tengah survey2 phone jugak. Hehee~ ;)



Ok bye~




* P/S : survey kunun. survey sekarang. tahun depan baru beli agaknya. [x_O]



.

No comments: