Thursday, December 22, 2011

Laptop rosak lagi. =(

Masa sampai rumah lepas balik keje tadi, macam biasa aku on laptop.Tapi tak boleh on! 


Ok, memang nerveous. Aku try berkali2. Try cabut charger. Pasang kat plug lain. Try berkali2. Memang tak boleh on!! 


Huargghhhhh....rosak lagi ke??? 


Terus aku bawak pegi klinik. Eh, silap. Bawak pegi kedai. Amoi tu try test (erk? try test?) 


Amoi tu cakap motherboard yang rosak. Kalo nak repair, dalam RM300 ke RM500 jugak la. 


Motherboard rosak lagi??? Masa aku study kat UKM dulu, dah pernah rosak camni jugak. Time tu kena tukar motherboard. Around RM700 plus duit terbang. 


Sekarang selepas beberapa tahun, rosak lagi motherboard tu. Huwaaaaa..!!! T_T


Dan sekarang aku rasa macam dah takde mood nak repair. Lagipun laptop ni memang dah nazak dan dah banyak kali rosak. Macam2 yang rosak







Yerlah, aku beli laptop ni masa aku tahun 2 kat UKM. Dah lebih 5 tahun la rasanya. 



Hmm....kena beli yang baru ke ha? Camane? Pening kepala aku nih. Tulunnnn..!!!! -.-'

No comments: