Saturday, August 11, 2012

Blog berubah wajah. I loike~ ;)

Sejak bulan lepas duk edit template blog. Dah lama sebenarnya tak 'bermain' ngan template blog nih. Seriously pening giler. Pening, tapi seronok. Seronok bermain ngan coding2. hehhh...SERONOK la sangattt~


So, aku dah buat beberapa perubahan kat blog. Dah lama sangat template ni takde perubahan. So, ni la perubahan yang aku buat kat blog ni.



header.
i ♥ it so much.
tapi macam tak complete sebab gambar bertandang takde.
tunggu lah nanti dapat gambar dari OP, kena edit lagi la header ni nampaknyer.



yay~ bucu takde tajam2 lagi dah.




background dah tukar ke warna yang lembut sikit.
tapi masih polka dot.
saya suka polka dot! heee~ ;)



 side. dah tukar.



date & post title. dah tukar jugak.




font dah tukar.



err..ape benda orang panggil ni yer?
tab?




cbox dah tukar warna sikit.
tapiii...sampai sekarang aku tak reti nak tukar bucu cbox nih jadi round.
dah banyak kali try and error. tapi still tak jadi! 



dah letak icon untuk newer post, home & older post.




comment box pun dah ada bucu bulat.
& dah ada "Reply to comment".



ya ampun...dah bertahun aku tak tukar footer nih.
footer nih sejak blog ni URL lama (kitty-nini.blogspot.com).
lupa nak tukar. hahahh~



Template blog ni aku guna sejak awal berblog. Rasanya masa tu template ni nama "Tictac Blue". Dari template basic, aku edit sikit2, letak icon, tukar itu tukar ini. Sampai la jadi macam ni. Dari template warna biru, sampai jadi pink semuanya. hehee~


Memang pening nak edit template. tapi hasilnya...sangat puas hati. Walaupun perubahan yang kita buat tu takde la hebat mana pun. At least kita tahu nak edit sendiri, ikut selera kita. Kan?


Setakat ni puas hati sebab warna blog dah jadi lembut sikit. And nampak comel. Ok, puji blog sendiri. Muahahh~


Ni la takde keje, cari keje. Duk godeh2 kod template. Padahal keje berlambak. Hewheww~

.

1 comment:

Aiisyah Roseskalerful said...

nice! saya pun suka.. hehe.. sama macam saya punya.. saya punya pun polka dot :-P

http://roseskalerful.blogspot.com/