Tuesday, November 20, 2012

Boyfriend ambik ke?

Kejadian dah lama. Kat Terminal Bersepadu Selatan (TBS). Baru sampai dari JB, nak jumpa Encik Suami (biasa la PJJ). Turun dari bas, naik tingkat atas, nak ke stesen ERL. Ada dua orang pakcik driver teksi kot (ke ulat ntah?), i think tengah cari customer kot. 

Pakcik 1 : berat tu (merujuk pada beg yang aku bawak). 

Aku : ...... 

Pakcik 1 : boyfriend ambik ke? 

Aku : (senyum) suami ambik. 

Pakcik 1 : Ooo...bagus lah.


Pfftttt...!!! Masa tu agak bengang. Kenapa mesti tanya soalan camtu? Bagi aku soalan tu agak biadap. Muka aku ni muka boyfriend ambik ke? iols dah ada suami ok pokcik! 

Kenapa tak tanya soalan lain yang lagi sopan? Boleh jer kalau nak tanya "nak pegi mana?", "sape yang ambik?", "nak naik teksi tak?" or whatever lah yang tak kuang ajo & mengundang perasaan tak senang hati camtu.

Serius aku bengang time tu. Ntah la kenapa. Mungkin bagi sesetengah orang, alahh soalan tu bukannya apa2 pun. But for me its not! 

Please respect people if you want them to respect you. And jangan terlalu cepat buat kesimpulan tanpa bertanya terlebih dahulu. Main serkap jarang jer pokcik nih. Huh.


Ok bye.


*sori, iols terlebih emosi.


.

1 comment:

Adriana said...

Samalah dgn Ana..pakcik guard dkat tpt keje husband Ana boleh plak sound knapa tak pergi kerja sendiri,menyusahakan je nak hantar..what??Ana pn ckap la he is my husband terus pakcik guard tu senyap..