Saturday, December 8, 2012

Bagan Lalang : makan durian tepi pantai : seafood

 
Salam pagi Sabtu! Iols bekerja hairini. *i dont like* -___-
 
 
Ok, entri ni sambungan dari ENTRI NI.
 
On the way ke Bagan Lalang, banyak betul orang jual durian tepi jalan. Terus aku bercakap sorang2, yang aku ni dah beberapa hari nak makan durian, tapi orang tu tak layan. Terus la orang sebelah aku tu berhentikan kereta tepi gerai tu & beli beberapa biji durian. Kahkahh~ faham pun. ;p

Sampai kat Bagan Lalang, makan durian dulu. Makan durian tepi pantai, sambil tengok pemandangan air laut surut. Err...lain dari yang lain bukan? ;p

 
 
 Walaupun murah jer, tapi sedap2 jugak durian tu.
& ada jugak yang kuning camni.
Kenyang! Alhamdulillah.

 
Air surut.
Sebelah kanan tu Golden Palm Tree Resort.
 
 
Tak termampu la eden nak menginap barang semalam dua di situ. Tapi who knows, maybe oneday? *tinggi angan2 kau. ;p

Lepas makan durian, teman Encik Suami mancing jap. Alahai suamiku...dapat mancing sekejap pun jadi la kan.
 

 
 Encik Suami kecewa sebab tak dapat ikan. ;p
 

Then kitorang pegi makan seafood pulak. Tak sah datang Bagan Lalang kalau tak makan seafood. Kan kan?

Awal2 dah pesan kat Encik Suami, aku taknak makan banyak sangat. Sebab masih kenyang makan durian tadi.


 
 Kailan ikan masin.
Feveret kami. ;)
 
 
 
 Sotong goreng celup tepung.
Sangat fresh & sangat sedap.
 
 
 
 Tomyam campur.
 
 
 
 Ikan pari bakar.
 
 
Lepas dah habis makan, baru Encik Suami cakap lain kali kalo nak makan yang bakar2 macam ni, jangan ambik ikan pari. Sebab dia tak suka bau & rasa hanyir ikan pari tu. Masa aku pilih tadi, dia tak cakap sebab dia ingat aku suka ikan pari bakar. Alahaii~ -.-
 

 
 Tengok ni.....
sekejap ada.......
 
 
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
 
 
 
 Sekejap takde. 
Hahahh~
 
 
Tahu tak betapa seksanya kami nak habiskan makanan ni. Sebab dah terkenyang ngan durian tadi. Pastu makan nasi lagi. Aku just makan separuh jer nasi (itupun tak habis jugak). Separuh lagi letak kat pinggan Encik Suami. Hahahahh~ ;p
 
 
 
 Sunset. I loike~
 

Perut sudah kenyang, hati sudah hepi. Bertolak balik lah kami ke Banting ngan mata yang sangat mengantuk. Bayangkan lah ngan perut kenyang + badan penat. Memang mengantuk tak boleh blah. Hahaa~ Tapi aku memang tak tido la dalam kete. Sebab nak temankan Encik Suami drive. Kalau aku tido, & takde orang temankan dia berbual, & dia pun mengantuk jugak.......errr...bahaya tu.
 

Thanks for reading. ;)

 
.

No comments: