Sunday, February 3, 2013

Movie : Hansel and Gretel - Witch Hunters


Last Tuesday, berdatingan ngan Encik Suami. Maklumlah, PJJ ni bukan selalu dapat dating. Gitu? Dating pun lepas waktu keje, and kat tempat aku keje jugak. -.-

Ajak dia tengok movie. Aku ingat nak tengok2 dulu movie apa yang ada kat panggung sekarang ni. Then Encik Suami tetiba cakap nak tengok movie Hansel and Gretel. Aku on jer.

Actually aku pun tak tahu movie apa yang ada kat pawagam sekarang ni. Sebab dah lama kot tak tengok wayang dan tak ambik tahu apa movie2 yang baru keluar.




   
Trailer.


Sinopsis? Mengisahkan dua orang adik beradik, Hansel dan Gretel yang menjadi pemburu ahli sihir. Masa diorang kanak2, diorang telah dibuang ke hutan oleh ibu bapanya. Sebenarnya parents diorang buang diorang ke hutan pun sebab nak selamatkan diorang. Apa sebabnya? yang tu korang kena la tengok sendiri. Nanti tak suspen plak. ;p

Masa kat hutan tu, diorang dah termasuk perangkap ahli sihir, masuk ke rumah ahli sihir (rumah yang dibuat dari gula2). Tapi diorang berjaya bunuh ahli sihir tu. Dari situ la bermula kisah diorang sebagai pemburu ahli sihir. Sampai masuk dalam surat khabar. Famous seantero benua gitu.

Then, datuk bandar Augsburg upah diorang untuk menyelesaikan kes kehilangan kanak2 kat bandar tu, yang mana ada kaitan ngan ahli sihir. 


Hansel and Gretel have their work cut out for them when they arrive in Augsburg. It seems that the rise of the “Blood Moon” marks a holy night for witches, and the siblings have two days before the vivacious sorceress Muriel (Famke Janssen, presumably) uses the occasion to sacrifice multiple children for her own benefit.

Sumber : screenrant.com


Kesian kat Hansel, menderita diabetis sebab ahli sihir kat gingerbread house tu paksa dia makan gula-gula banyak2. So kids, too much candy is totally not good for your health, okay? ;p

Lepas tu diorang dapat tahu kenapa selama ni sihir tak berkesan atas diorang. Kalau nak tahu, kena la tengok sendiri yer. ;)



Classic tale Hansel & Gretel dah diubah jadi witch hunters.


Jeremy Renner & Gemma Arterton. 
Suka tengok Gemma Arterton ni. Cantik.


Movie ni of course genre action, and aku admit yang aku memang suka movie action ni. Tapi movie ni macam terlalu banyak darah, badan kena letup, badan pecah, kepala pecah. Sampai aku rasa. Erkk...uwekkk...nak muntah gitu. 18SG kau. huhuh

Aku boleh bagi 3 1/2 bintang kot untuk movie ni. Best la, tapi takde la terlalu woww. gitu? ;p



.

No comments: