Tuesday, February 5, 2013

Movie : The Last Stand


Last Wednesday, kami ber-Wednesday-movie-day gitu. Ni Encik Suami la yang ajak tengok movie lagi. Hari Selasa dah tengok wayang. Hari Rabu ajak tengok movie lagi. Tapi kalini dia suruh aku plak yang pilih. Gitu?

Aku plak tak tahu nak tengok apa. Sama ada The Last Stand atau Mama. Kang kalau tengok The Impossible kang dia boring pulak. So still kena tanya dia jugak, yang mana dia prefer. Action movie ke atau horror movie? And of course la Encik Suami pilih action movie. hewheww~

So kami pilih The Last Stand. 


Trailer.


Arnold Schwarzenegger is back!


Kan dia dah cakap. eh? ;p
Sumber : nerdreactor.com


Arnold make a comeback as Sheriff Ray Owens dalam movie ni. Sheriff yang agak tua, berkhidmat di pekan kecil Sommerton, dekat sempadan US-Mexico. Sebelum ni Ray pernah berkhidmat kat Los Angeles. Tapi kemudian dia pilih untuk balik ke Sommerton.

Pekan tu aman damai jer, hinggalah seorang penjenayah yang melepaskan diri, buat plan baik punyer, nak escape ke Mexico melalui pekan tu. Tapi malangnya plan baik punya tu dihalang oleh Sheriff Ray. Berjaya ke Ray halang ketua penjenayah yang paling dikehendaki ni? Yang tu korang kena la tengok sendiri.

Tahu tak, aku siap google lagi pekan Sommerton ni kat mana. Memang betul Sommerton ni kat sempadan US-Mexico. And memang betul ada canal kat sempadan tu. Curious betul aku ni kan. hewheww~ ;p

Cuma pelik...sempadan anatara dua buah negara tu takde pagar ke? Macam kat Malaysia ni ada pagar. Curious lagi. -.-



Dah tua dah Arnold nih. Memang nampak sgt dia dah tua.
Terserlah kedut2 dia. And dari cara dia berjalan. 
Or maybe itu lah watak dia & sengaja di-tua-kan? 
Ntah ler.


Dan.....yang paling menarik perhatian......... ====>>>>


 Hi darling~


Corvette ZR1. Dapat sebijik best nih. Tapi....mampu telan air liur jerlah. Haha~






Habis hancur ladang jagung. 
Habis berterbangan jagung2. 
Habis lah hancur Corvette tu. 
Tapi Camaro ZL1 merah tu yang paling teruk hancur.
Huhuu~ saborrr jerlah. ;D



Overall, movie ni ok la bagi aku. Tapi jalan cerita dia aku dah boleh agak. So agak ringan la. Tak terlalu berat, tak perlu banyak berfikir.

Aku bagi 3 1/2 bintang la untuk movie ni.

Till then, thanks for reading. ;)


.

2 comments:

Nory Zoulkefle said...

owhhh kereta idaman tu,...=)

salam kenal..

Nini Mohd said...

@Nory Zoulkefle
kereta idaman ke.
hehee~ saya hanya mampu berangan. mahal tu.... tp memang terpesona la tengok kereta ni.
btw, salam kenal juga. ;)